Tévedések vígjátéka

2011.02.02. 09:00 Nicholas Flood

A Vígszínházban megállt az élet. Nem tudom hol és mikor, de valamikor nagyon. Talán 10 évvel ezelőtt láttam a Vihart Alföldi rendezésében, és akkor mondtam először, hogy ezt a Vígszínházat én hanyagolom. (Egész jól tartottam magam, csak a gyerek volt képes áttörni szilárd akaratomat, lásd Halász Jutka néni koncertje. Jó, legyen!) A karácsonyi meglepetés csomagban viszont a Tévedések vígjátékára voltak jegyek. Az első percek után fogalmazódott meg a fenti mondat...

Bár koptak az emlékeim, de az még megvan, ahogy Hegedűs D. Géza ugyanazt a szerencsétlen, erőtlen figurát hozza. Picit más a díszlet, de csak ennyi. A Vihar sem tetszett, de a Tévedések vígjátéka legalább pocsék. Fingós-böfögős, alpári, túljátszott poénok. A közönség viszont élvezi, harsányan kacag, felbuggyanva kuncog, kerek szemmel bámul, amikor Hegyi Barbara lába közé szorul Csőre Gábor feje, enyhe spét után le is reagálják, jaj de vicces ez a Shakespeare. Ennyi. Modoros, túljátszott, klisészerűen ledarált klasszikus, és hogy ne legyen annyira poros, berakjuk mai viszonyok közé: kurvák, drogosok, turisták, stb. Ez már 10 éve sem volt menő, de most kifejezetten ciki. Máskérdés, hogy itt ez nyerő recept, sok ész nem kell hozzá, ezzel a franchise-zal, költséghatékonyan még egy-kétszáz klasszikus el lehet játszani. Lehetne persze jó is, de nem az. Mintha nem tudnának mit kezdeni egy klasszikussal, de azért kéne játszani, de mégse legyünk annyira maradiak, mert… Azért kíváncsi lennék, hogyan ment az ötletelés: Shakespeare legyen? Persze, de ne olyan uncsi. Mi lenne, ha megint lenne valami maffiaszerű dolog? Meg marha hangos zene? Kurvát bedobjunk? Jaj, ez nagyon modern lesz – cool, gyerekek, megérintjük az ifjúságot. És akkor ennyi jön ki belőle. Persze igény van rá.
Nem tudom, hogy világos-e, de nem igazán élveztem. Két kérdést akartam feltenni: 1) mit keresek én itt? 2) biztos, hogy erre kell közpénzekből áldozni? Mert engem nem zavar, cirkuszt és kenyeret a népnek, csak tessék! Na de a VV műsorait nem közpénzből tolják, ezt meg igen. Tessék leszurkolni a tényleges jegyárat, és akkor teljesen rendben van, én meg nem megyek. De kifejezetten bosszant, hogy akkor is fizetek az előadásokért, ha a következő tíz évben be se teszem a lábam a Vígbe. De lehet, hogy 15, elvégre ez még a Viharnál is rosszabb volt.

Szólj hozzá!

Címkék: színház értékelés:c

A bejegyzés trackback címe:

https://apamsecret.blog.hu/api/trackback/id/tr192632740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása