- A kis dolgokra tudok figyelni, abban azért látok néha egy egész napot bearanyozó előremozdulást.
- ?
- A Megyeri-hídon például megszüntették a nyolcvanas korlátozást és felemelték százra. Ez még önmagában csak jó, de az indokolás egészen jó. Azt mondták, hogy a baleseti statisztika alapján nem indokolt a nyolcvanas limit fenntartása. Ez remek!
- Elég sok helyen lehetne még ez alapján feloldani.
- Nyilvánvaló, és ezért tetszett ez az érvelés. Ha ez alapján átgondolnának útvonalakat, akkor mindannyiunknak jobb lenne. Kockázatnövekedés nélkül érdemi bürokrácia csökkenés, a rendszeres méréssel kiegészítve kialakul a szabálykövető magatartás. Én ebben hiszek.
- A lesből támadó rendőr meg majd éhezik?!
- Éhezzen. Nem a méréssel van a gond. Itt a hídon folyamatosan mértek, és be is tartották a sebességet. Könnyen lehet, hogy nem a korlátozás, hanem a korlátozás és számonkérés, és ebből fakadó szabálykövetés az oka a jó statisztikának. És ebből levonták a helyes következtetést: lehet nagyobb határokat adni, de azokat be kell tartatni. Nem ott kéne mérni, ahol még az életben nem volt baleset, ahol teljesen esetleges a sebességkorlátozás. Nem messze a hídtól, rendszeresen a besoroló sávban vagy az útszélén mérnek Szentendre határában, a kifelé menő forgalmat. Ha tábla csak ötven méterrel arrébb lenne, és miért ne lehetne ott?, akkor minden szabályos lenne. Ez normális? A városból kifelé szoktak ütközni, vagy mi?
- A szabály az szabály.
- Nem is ezt vitatja senki, hanem hogy ha valóban a balesetmentes, kockázatmentes közlekedés lenne a cél, akkor ott korlátoznának, és csak ott, ahol ennek oka van, viszont ott tartassák is be. Ahol rendszeresen a gyorshajtás, tilosban parkolás, stb. miatt fennakadás, baleset, stb. van, ott rendszeresen mérjenek. Akár kamerákkal 0-24 órában. De felesleges csökkenteni a sebességhatárt, ha a gyorshajtó, aki balesetet okozott eleve 300%-kal volt a megengedett felett. Most 400%-kal lesz. Ennek semmi értelme.
Ezen az úton kéne továbbhaladni. Felesleges korlátozásokat megszüntetni, a szükségeseket betartatni.