Hitelmentő - reload

2013.07.29. 08:39 Allen Ark

Annyiszor leírtam már, hogy magam is unom. Újra és újra megmentik a devizahiteleseket, ami azt jelenti, hogy még nem született jó megoldás. És persze újra és újra elmondják, hogy ez már az utolsó, nem lesz több, ígérem, becsszó, mindenki használja ki - és ezt minél többször eljátsszák, annál kevésbé hiteles. Hány megmentés is volt az elmúlt pár évben? Hármat-négyet még én is fel tudnék idézni! Ha ezek működtek volna a győzelmi fanfároknak megfelelően, akkor elég lett volna egy. Ugye emlékszünk még Einstein híres bon-mot-jára? Száz szerző Einstein ellen című könyvre csak annyi válasza volt: "Ha tévedtem volna, egy is elég lenne." Ha jól csinálták volna, elég lett volna egy devizahiteles mentés is.

Ami most már több, mint zavaró, és nem kifejezetten a devizahitelezésről szól, hogy mennyire nézi hülyének és/vagy gyereknek, de leginkább hülyegyereknek az állam  az alattvalókat polgárokat. És még félelmetesebb, hogy a polgár ezt mennyire jó néven veszi. Igen, tényleg hülye voltam, tényleg nem tudtam CHF hitelt veszek fel, tényleg... (Azt a képtelen butaságot, hogy nem is CHF hitelt vett fel, az egész hibás termék már nem is kommentálnám. Az az elképesztő benne, hogy ezt komolynak tűnő emberek is képesek hangoztatni, a sok félkegyelmű pedig belekapaszkodik, mert csak ez a csoda mentheti meg. Hogy jaj, ez csak egy álom, ha igazuk van, akkor mindjárt más lesz a világ - és ilyenkor nem érdekes, hogy ez mekkora képtelenség. Ilyenkor beleordítanám az arcukba, hogy ember, ha a bank 5-10% között gyűjt betétet, és 4-7% között hitelez, akkor az hogy másképp képzelhető el, mint hogy az egyik forint (betét) a másik pedig deviza (hitel)? Mert különben a bank vagy olyan hülye, hogy ahhoz képest Szalacsi Sanyi bácsi géniusz vagy olyan karitatív szervezet, amihez képest a Máltai Szeretetetszolgálat népnyúzó. Szerintem mindkettőnél valószínűbb, hogy inkább devizahiteleztek.) És belekapaszkodik a devizahiteles a saját gyerekségébe, hogy igen, apu, hülyeséget csináltam, de én nem tudhattam, mert én gyerek vagyok, nem értek hozzá, nem fogtam fel, mi történik velem, légy szíves segíts nekem, ments meg! És ez burjánzik már mindenhol. Mindent megmondunk neked, mert hülye az önkormányzat, képtelen intézményeket fenntartani, iskolát, kórházat, akármit, majd mi, az állam, az apád, elvesszük és milyen jól fogjuk csinálni. És a gyermek tapsikol. És gyerek vagy még ahhoz, hogy szolgáltató válts és verseny legyen a piacon, majd mi megmondjuk, hogy mi a jó ár. Akár dinnyében, akár gázban. És a gyermek gurgulázva kacag. Mert ha én felnőtt vagyok, akkor eldöntöm, hogy magyar dinnyét akarok 100 forintért vagy 42-ért görögöt, lengyelt vagy olaszt. Mert ha én felnőtt vagyok, akkor megkeresem a másik gázszolgáltatót, és azt választom. És ha sok vagyunk felnőttek, akkor a szolgáltatók is felnőttként kezelnek, mert nincs más lehetőségünk. És a politika is kénytelen lesz felnőttként kezelni, mert csak gyerekek elé lehet kiállni nyugdíj államosítással (de jó lesz neked, apu gondoskodik rólad, nem a mocsok tőzsderulett), rezsicsökkentéssel ( na látod, apu kemény kezétől ijednek meg), trafikmutyival (látod, apu tudja, hogy kinek és mennyiért kell cigarettát adni). Döntés, felelősség és jog gyerek kezébe nem való!

Nem azt vitatom, hogy a devizában történt lakossági eladósodottság ne lenne gond, és ne kéne vele foglalkozni. De ne az legyen a kommunikáció, hogy buta vagy, apu segít, a gonosz bankoktól megvéd, hanem hogy itt van a gond, sokan hibáztak ebben a történetben, apu nem tudja megoldani, de közösen leülünk és megpróbáljuk a legjobbat kihozni. Mindenkinek fájni fog, de így járunk a legjobban. Na, erről egy szó sincs, mert apunak jó apunak lenni, a gyereknek meg jó gyereknek lenni, a bankok pedig szép lassan szivárognak el a gyerekszobából.

Szólj hozzá!

Címkék: politika gazdasági

A bejegyzés trackback címe:

https://apamsecret.blog.hu/api/trackback/id/tr215419999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása